Bazı Ölüler Dirileri Kurtarır

Nazım Hikmet (1902-1963)

Sevinçle atlamıştım ışıklı bir göle atlayan kurbağa gibi. Nazım’ın şiirleriyle bambaşka bir dünya keşfediyordum, onun saçlarının yerine başında kızıl bir alev varmış gibi görünen resmine bakıyor, okuduklarıma inanamıyordum:
Denizin üstünde alabulut,
Yüzünde gümüş gemi…
Şairin başına ne gelmişti bilmiyordum. Yaşam bana bahardı, on yedi yaşımdaydım. Ne gelirse gelsindi anlayabilecek gibi de değildim, ben o sesin ışığıyla deliye dönmüştüm:
Hep bir ağızdan türküler söyleyip
Hep beraber sulardan çekmek ağı…
İlk kez zihnimde biriktirdiğim sözlerle bakıyordum dünyaya. Bana yaşam bambaşka görünüyordu: Dünya meğer yalnızca görülmez, bir de hayal edilirmiş, bunu anlıyordum.
Yazının Devamı K-24 HER ŞEY sekmesindedir.
Link: 
http://t24.com.tr/k24/yazi/bazi-oluler-dirileri-kurtarir,422

0 yorum: